Ervaring wint van de jeugd

Door de externe wedstrijd was de 18e ronde van de interne competitie er één met slechts vier wedstrijden. Er waren drie clashes tussen onze jonge talenten en onze meest ervaren schakers. Het werd 2-1 voor de ervaren schakers.

Matteo speelde met wit tegen Joost. Hier bleek het verschil in ervaring. Matteo wist in de opening en het middenspel Joost goed partij te bieden, maar in het toreneindspel (wat gewoon moeilijk is) was Joost duidelijk de betere. Hij wist Matteo terug te dringen en de partij te winnen.

De andere clash tussen jong en oud was tussen Julian en Ed. Julian was iets te onstuimig en Ed wist genadeloos hard toe te slaan nadat Julian een fout maakt. Deze oude meester laat zien dat je hem nog steeds geen kans mag geven, als je de overwinning mee naar huis wilt nemen.

Er was toch nog wat succes voor de jeugd. Timo wist Wim te verslaan.

Tot slot speelde Robin met wit tegen Dries. Robin kwam licht in de problemen tijdens de opening waar hij een pion verloor. Dries wist niet goed hoe hij dit voordeel moest uitbuiten, waardoor Robin terug kon komen in de wedstrijd en uiteindelijk kon winnen.