Herfst in aantocht, storm in de bocht.

Door Jerry

Het was duidelijk te merken dat dit de avond voor de herfstvakantie was.

De interne jeugdcompetitie moest nog beginnen, de stukken stonden nog niet op het bord maar het leek al storm.

Nu daalt de rust meestal neer als de partijen beginnen en zo ook vanavond. Uitzondering waren Stijn en Victor, die bleven lange tijd elkaar bestoken met allerlei argumenten om maar niet op het bord te hoeven letten.

De partij duurde daardoor toch wat langer met ondertussen wisselend mogelijkheden voor winst. Stijn wist toch genoeg aandacht op de partij te houden en trok aan het langst eind.

Pieter en Pepijn waren goed tegen elkaar opgewassen. Maar na een stuk achter te komen staan en te weinig rust in de zaal gaf Pieter op.

Joyce dacht tegen Chris een makkie te hebben, tot ze in het begin haar Dame verloor. Dus dacht Chris, nou dat kan wel eens mijn partij worden… tot hij ook zijn Dame weggaf en het tij keerde. Na ook veel toelichting op het spel van de kant van Joyce won die uiteindelijk wel.

Thijs vs Rafi zou voor Rafi toch een gewonnen partij moeten betekenen maar Rafi was duidelijk met zijn hoofd niet bij de partij. Thijs wist in het eindspel heel moet mat te zetten.

Quirine mocht tegen Patrick spelen. Dat werd best spannend waar de partij lang gelijk op ging. Met beide nog een paard en een toren en enkele pionnen zou het een lang eindspel kunnen worden. Quirine zag opeens dat ze met de toren mat-achter-de-paaltjes kon geven en deed dat ook waarmee ze won.

Evert mocht tegen Julian. Dat zou voor Julian met wat aandacht wel winst kunnen geven. Na de stand in de competitie gezien te hebben ging hij echter voor de gemakkelijke remise. Voor Evert ook een makkelijke partij en geen verlies.

Matteo en Arjen zijn aan elkaar gewaagd en nemen dan ook lang de tijd voor het spel. Aangezien er in de IC Jeugd zonder tijd wordt gespeeld liep dat dus uit. Er werd besloten dat de partij zowel voor de jeugdcompetitie als voor de interne clubcompetitie zou meetellen en dus speelden beide kemphanen door. Matteo stond een pion voor, maar met ongelijke lopers betekent dat alles behalve winst. De marge bleef klein, zelfs toen Matteo een kwaliteit voor kwam te staan. Uiteindelijk wist hij na 22.30 uur er met de winst vandoor te gaan.