Mooie partijen in zesde ronde interne competitie

De zesde ronde van de interne competitie bood een aantal mooie partijen.

De eerste was tussen Matteo en Arjen. Het scorebord zag er bijzonder uit bij de vijfde ronde van de interne clubcompetitie. Ze zijn aan elkaar gewaagd en nemen dan ook lang de tijd voor het spel. Aangezien er in de IC Jeugd zonder tijd wordt gespeeld liep dat dus uit. Er werd besloten dat de partij zowel voor de jeugdcompetitie als voor de interne clubcompetitie zou meetellen en dus speelden beide kemphanen door. Matteo stond een pion voor, maar met ongelijke lopers betekent dat alles behalve winst. De marge bleef klein, zelfs toen Matteo een kwaliteit voor kwam te staan. Uiteindelijk wist hij na 22.30 uur er met de winst vandoor te gaan.

Een andere mooie partij was tussen Niels en Jan. In een strategisch steekspel wist Niels een pionnetje voorsprong te pakken, rond een aanval met een paard door Jan. De partij kabbelde verder, maar Niels kon langzaam maar zeker de druk opvoeren en een tweede pion pakken. Beide spelers namen de tijd, waardoor pas laat op de avond duidelijk werd dat Niels met de twee pionnen op kon stomen naar de overkant. Toen promotie onvermijdelijk werd, gaf Jan op.

De partij tussen Julian en Joost was ook erg interessant. Joost profiteerde van een foutje van Julian en pakte een stuk tegen twee pionnen. Julian had alleen ook activiteit en kon misschien een aanval opzetten. Dat lukte niet door een paar onnauwkeurige zetten, waarna Joost er met de winst vandoor ging.

De partij tussen Joy en Wim leek ook de kant van Joy op te gaan, toch kreeg Wim nog een kans om helemaal terug te komen in de partij. Hij zag het niet waardoor Joy de partij daarna gemakkelijk kon uitspelen.

In de partij tussen Ed en Daan leken de spelers aan de verkeerde kant van het bord te zitten. Het was namelijk niet Daan die erg agressief de partij benaderde, maar Ed. Hij offerde snel een stuk tegen twee pionnen op de koningsstelling van Daan. Eds stukken en met name de dame, stonden net niet dicht genoeg bij de actie om het echt gevaarlijk te maken voor Daan. Die wist daarop een aanval te voorkomen en de winst binnen te halen.

De partij tussen Robin en Jerry was, net zoals de partij tussen Dries en Rafi, snel voorbij. Robin en Rafi maakten fouten, waardoor respectievelijk Jerry en Dries gemakkelijk op voorsprong kwamen en de partij wonnen.

Gory wist van Johan te winnen. Johan probeerde een pion te winnen in een complexe afruilvariant, maar het leverde Glory een ver doorgeschoven pion op, nadat verschillende stukken van het bord waren gegaan, bleek die pion een probleem te zijn voor Johan dat hij niet meer kon oplossen. Glory won daarop de partij.

Tot slot won Dirk van Mick. Mick speelde als een sneltrein en vergat aan het begin van het middenspel dat Dirk met het slaan van een loper de verdediger van een pion weglokte. Daarna probeerde Mick een aanval op de koningsvleugel te forceren, maar hij had steeds net te weinig stukken in de aanval staan om door te breken. Dirk verdedigde actief en kon naar verloop van tijd de aanval overnemen en met een aftrekschaak de dame winnen. Mick gaf direct op.