Hoevelakens Schaakgenootschap club van het jaar

Het Hoevelakens Schaakgenootschap is door de jeugdcommissie van de regionale bond (Stichts-Gooise Schaakbond) uitgeroepen tot club van het jaar. Elke vrijdag staat een groep enthousiaste vrijwilligers klaar om training te geven en de jeugdspelers te ondersteunen. Dat zorgde ervoor dat de jeugdafdeling de afgelopen jaren is gegroeid naar meer dan 30 jeugdschakers. Daarnaast organiseerde de vereniging dit jaar voor de 38e maal haar jaarlijkse open jeugdsnelschaaktoernooi. Ook op sportief vlak is er succes: een van de talentvolle jeugdspelers Nubel El Mourabit heeft zich zelfs geplaatst voor het NK schaken in zijn leeftijdscategorie. Reden genoeg voor de jeugdcommissie om onze vereniging in het zonnetje te zetten!

Afgelopen vrijdag bracht Marcel Janssen namens de jeugdcommissie een onverwacht bezoek en overhandigde jeugdleider Dirk Veldhuizen de prijs. Na het ontvangen van de prijs bedankte Veldhuizen eerst het team waarmee HSG de jeugdafdeling de laatste jaren heeft uitgebouwd (Daan van Pel, Martin Veldhuizen, Jerry Scheerder, Tim de Jongh, Hester van der Velde, Karel de Bree en Eleonor Römer) en daarna de jeugdleden.

Jeugd en instructeurs HSG

Jeugd en instructeurs van HSG na uitreiking van de prijs Club van het jaar, de diplomauitreiking en de uitreiking van de prijzen van de interne competitie van de jeugd.

Dirk Veldhuizen neemt de prijs in ontvangst van Marcel Janssen.