HSG 2e bij SGS snelschaakkampioenschap voor clubteams

Zaterdag is het zestal van HSG tweede geworden bij het SGS snelschaakkampioenschap voor clubteams.

In de voorrondes liep alles op rolletjes. Met twee gelijke spelen en 5 overwinningen in 7 wedstrijden ging het team als tweede de finalepoule in.

De eerste ronde van de finalepoule was een erg spannende partij tegen Hoogland, waarbij het met name bij Dirk om ging spannen. Hij stond achter, maar zijn tegenstander had slechts een randpion extra over. Het bleek een remisestelling te zijn, waar in diepe tijdnood ook voor werd gekozen.

De tweede finaleronde was tegen DBC. Alleen Dirk hoefde daar een remise toe te staan, alle andere spelers wonnen.

Tot slot de finalewedstrijd tegen Kijk Uit. Een gelijkspel was voldoende en dat was ook in de voorrondes gelukt. De partij ging gelijk op, waarbij Martin en Gerben wonnen. Op de vier andere borden waren er kansen voor de Hoevelakers, maar ze konden geen punten meer binnenhalen, waardoor Kijk Uit op matchpunten in de voorrondes eerste werd.

Klik hier voor het verslag van de SGS