IC Jeugd vrijdag 13 oktober

Natuurlijk met de herfstvakantie voor de deur was het was iets rustiger dan gewoonlijk.

Arjen speelde tegen Jip. Dat leek een tijd gelijk op te gaan maar Arjen stond na de opening een pion, twee pionnen, vier pionnen voor, en nog een stuk.Toch bleven beide rustig doorspelen. In het eindspel raakte Jip teveel kwijt en kon Arjen netjes Mat zetten.

Joyce speelde tegen Skylar dat supersnel je wedstrijd afmaken niet voordelig hoeft te zijn heeft Joyce nu weer gemerkt. Hun partij was als eerste klaar en Skylar had gewonnen.

Stijn speelde tegen Ramon, dat ging redelijk gelijk op maar Stijn wist met een paardvork een toren te winnen. Redelijk snel daarna wist Stijn de partij te winnen.

Chris mocht tegen Roel. Chris wist bijna alle stukken van Roel op te rollen en als je alleen nog een Koning hebt verlies je toch? Nee, Chris speelde net niet strak genoeg en zette Pat. (Nog even doorspelen, lukte dat dus nog eens, pas bij de tweede ‘retry’ wist Chris mat te zetten). Maar gelijk spel dus.

Pepijn speelde tegen Khynan. Redelijk vlot wist Pepijn een stuk voor te komen en de partij naar zich toe te trekken. Uiteindelijk netjes mat gezet.

Evert mocht tegen Matteo, dat was voor Evert een te grote tegenstander. Matteo wist vlot stukken te winnen en mat te zetten.

Thijs speelde tegen Boaz. Nu zou dat best een gelijke strijd kunnen zijn, mits Thijs een beetje oplet. Met de herfst in zijn hoofd ging dat dus goed mis. Boaz wist een stuk, nog een stuk, zijn Dame op te pakken …en uiteindelijk dan mat te zetten.

Ezra speelde tegen Anir. Dat was een redelijk vlotte partij die door Anir werd gewonnen.