Instructeurs blameren zich met gelijkspel tijdens Sinterklaassimultaan

Vrijdag 1 december was het jaarlijkse Sinterklaassimultaan. De wedstrijd waar de instructeurs het opnemen tegen de jeugdafdeling. Ook dit jaar waren de instructeurs weer vol zelfvertrouwen. Ze hadden zichzelf de Professionals genoemd en de jeugd de Kleuterige Klunzen.

De instructeurs scoorden het eerste punt, maar daarna nam de jeugd over en nam een mooie voorsprong. De instructeurs vochten terug, maar richting het einde van de avond stonden ze nog twee punten achter. Johan wist het eerste punt goed te maken en met nog 1 wedstrijd te gaan dacht de jeugd te hebben gewonnen. Ze stonden op het laatste bord namelijk voor in materiaal. De instructeurs waren het er niet mee eens, want zij stonden voor in stelling.

Toen de speeltijd voorbij was, was er maar één oplossing; beoordeling met behulp van chess.com. Die gaf een duidelijke +6 voor de instructeurs en meerdere manieren om te winnen. Daarop werd de partij gewonnen verklaard waardoor het gelijk werd.

Hoewel de jeugd licht teleurgesteld was, was het een knappe prestatie van de jeugdspelers die toch maar mooi de instructeurs op gelijkspel wisten te houden.

Klik hier voor de foto’s.