Niels slaat mooie slag in titelstrijd Interne clubcompetitie

Niels tegen Matteo
Matteo besloot in deze partij, die hij weer met zwart tegen Niels moest spelen, voor de Advance Réti te gaan (in plaats van de e6-d5-Pf6-Le7 opbouw in de eerdere partijen). Het leidde tot een complexe en ongebalanceerde stelling: Matteo had meer ruimte, gezondere pionnen en het potentieel voor een aanval op de koning; Niels had plannen op de damevleugel, een sterke lichtveldige loper en goede paardvelden. Na enig gemanoeuvreer dreigde Matteo om Niels’ sterke loper af te ruilen, wat Niels wilde voorkomen door voor een dameruil te gaan. Dat was waarschijnlijk niet mogelijk en Matteo had na deze ruil de zwaktes in Niels’ stelling kunnen uitbuiten door zijn paard te laten infiltreren. Omdat Matteo net te lang hiermee wachtte werd het een redelijk gelijkwaardig eindspel. Het was Matteo die daarin echter de fout in ging. Hij stond een penning van zijn paard aan zijn koning toe en toen hij dit niet goed oploste was materiaalverlies het gevolg. Uiteindelijk kwam Niels twee vergevorderde pionnen voor te staan en hij won niet veel later de partij

Dirk tegen Glory
Na een gelijkopgaande opening, besloot Dirk de verkeerde kant op te rokeren. Glory greep meteen het initiatief en leek zich op de maken voor een beslissende aanval. De stelling was complex genoeg dat zetvolgorde uitmaakte. Glory koos de verkeerde volgorde en verloor zijn voordeel. Nadat hij zijn dame tegen twee torens had geruild kwam Dirk zelfs in het voordeel. Die kans greep hij met beide handen aan om de partij te winnen.

Johan van Pel tegen Julian van Hamersveld
In een partij waarbij Johan iets beter uit de opening kwam, vergat hij een om met zijn ongedekte loper de loper van Julian te slaan. Dit was het einde van de partij.

Henry Tegen Pepijn 1-0
Henry begon met een standaard e4 waarop de standaard ontwikkeling volgde. Pepijn begon al vrij snel zijn stukken in te stellen om het centrum aan te vallen wat hij hierdoor kreeg. Henry ging snel terug met zijn pionnen om een zwakte te creëren in het centrum. Dit gebeurde ook, maar Pepijn verdedigde het door een penning te dreigen met zijn loper, dit maakte wel al zijn stukken afhankelijk van deze penning. Nadat Henry dezen penning vermeed moest Pepijn zijn paard ruilen tegen 2 pionnen om zijn dame te behouden. Hierna ruilde beide partijen hun dames af en was Henry na het ophalen van een paar zwakke pionnen een paard beter. Niet lang later blunderde Pepijn een vork op zijn torens, wat een 7 punten voorsprong dreeg. Hier gaf Pepijn op.

Martin tegen Joy
Martin wist Joy te verrassen met een openingsvariant die zij nog niet kende. Dit leverde Martin een goede stelling en een extra pion op. Joy probeerde nog via snelle ontwikkeling een positioneel voordeel te behalen. Dit mocht niet baten. Na een vork met een pion verloor zij een loper. Martin ruilde daarna enkele stukken af en kon zonder problemen de winst naar zich toetrekken.

Robin tegen Dries 0-1
Ik opende met een dame gambiet. In de opening kreeg Dries het paard in het centrum waardoor ik mijn  stukken moeilijk kon ontwikkelen. Ik wilde daarom dit afruilen maar Dries kon zijn loper zijn witte loper tussen een pion en een dame zetten daardoor verloor ik een dame tegen een pion en een loper. Later in de partij kreeg Robin een penning op de dame en een toren waardoor Robin een toren tegen een loper terug kreeg. Maar Dries kon de hele partij Robin gigantisch onder druk houden en uiteindelijk promoveren na 63 zetten en toen was Robin genoodzaakt op te geven.