Interne clubcompetitie ronde 18

Pepijn tegen Wim
Pepijn begon direct met een aantal pionnen het centrum in beslag te nemen. Wim werd al snel in de verdediging gedrongen. Wim raakte hoe langer hoe meer materiaal kwijt doordat Pepijn voortvarend het nodige materiaal weg sloeg. Wim zag geen kans meer om aan te vallen. Uiteindelijk leverde Wim zijn dame in tegen een loper en een toren. Pepijn had nog voldoende materiaal over om Wim mat te zetten. Dit gebeurde met een combinatie van dame en toren.

Timo tegen Ramon
We speelden het Londen systeem. Na verloop van tijd kreeg Timo zijn toren op een open lijn. Hierdoor kon hij met zijn toren naar de achterste rij waar hij een röntgenaanval uitvoerde op de koning en toren van Ramon. Vanwege een achterstand van een toren en beperkte opties besloot Ramon om op te geven.

Arjen tegen Wessel
De partij begon met een Siciliaan. Na een aantal zetten kon Wessel een paard en loper vorken met een pion. Arjen dacht met De2 de pion te kunnen pennen en zo de pin tegen te gaan. Dit werkte alleen niet want zwart kon rokeren en als wit sloeg zou de dame aan de koning gepend worden. Er werden nog wat zetten gespeeld maar wit kon geen tegenspel creëren en gaf op.

Glory tegen Julian
Julian gaf Glory de kans om het Evans gambiet te spelen, niet wetende dat Glory hier nogal wat theorie in kende. De partij was hierdoor vrij eenzijdig. Na een pion en een paard te op te geven voor de aanval was zwarts koning al gauw in een hoekje gedreven. Toen wit ook nog materiaal voor kwam gaf zwart op.

Dries tegen Jerry
In het begin kwam Dries bijna een pion voor, Verder was er nog weinig bijzonders, Dries kwam wel iets achterin in het ontwikkelen van zijn stukken. Jerry begon een stevige aanval op de koningsstelling van Dries, Dries wist op tijd met zijn dame er tussenin te duiken en daarna ook af te ruilen. Daarmee was de aanval afgeslagen.
Met een pion in het midden die Jerry steeds te verdedigen wist kroop hij door, Dries ruilde hiervoor een lopen af maar daarmee stonden er ineens twee pionnen van Jerry in het centrum. Langzaam doordrukken resulteerde in een promotie, die werd geslagen door een toren, die werd geslagen door een pion en Jerry stond met twee torens en een dame tegen een toren zoveel voor dat Dries opgaf.