Jong en oud winnen bij Schaak-off in Hoevelaken

Vrijdag 24 september was de Hoevelakense voorronde van de Schaak-off. Er werd door 23 deelnemers gestreden om de tickets naar de Gelderse finale.

Jong en oud verraste door zich te plaatsen. Jeugdspelers Rafi Mohamed en Julian van Hamersveld wisten hun groep verrassend te winnen en door te stromen. Ed Monch (87) wist de C-groep te winnen. Ook Hans Lijster wist zijn groep te winnen. Hij versloeg Wim Hoebe, Triuna van Dorsten en Robin Nellestein.

In de sterkste groep ging het tussen Martin Veldhuizen, Kevin van Brummelen en Joost Marcus. Marcus werd derde na een verliespartij tegen Van Brummelen en een gelijkspel tegen Veldhuizen. De wedstrijd tussen Veldhuizen en Van Brummelen ging door tot de laatste seconden. Veldhuizen had een pion gewonnen en had het initiatief in de wedstrijd Van Brummelen deed er alles aan om de wedstrijd alsnog naar zich toe te trekken, maar Veldhuizen speelde de partij netjes uit.

Daan van Pel won de B-groep. Hij versloeg Jelle Bloemendaal en Mick Schilder, maar moest zijn meerdere erkennen in jeugdspeler Matteo de Haan.

Klik hier voor de foto’s