Matteo loopt verder uit, Joyce tweede

Matteo heeft zijn koppositie in de interne competitie van de jeugd versterkt. Hij won zelf van Rafi, terwijl Max van Julian won. Daarmee kon Matteo verder uitlopen.

Joyce wist van de gelegenheid gebruik te maken om de tweede plek op te eisen. Zij wist van Jip te winnen. Jip speelde een sterke partij, maar maakte een fout waardoor hij zijn dame verloor. Joyce greep deze kans met beide handen aan om de wedstrijd naar haar hand te zetten en te winnen.

Koen wist de eerste plek in het Reuzendoderklassement op te eisen. Hij versloeg Victor in een goede partij en scoorde daarmee drie Reuzendoderpunten.

Tot slot was er nog een klein drama in de partij tussen Evert en Thijs. Thijs had het initiatief gegrepen en stond voor. Hij was in de aanval op Everts koning en leek voor de mat te gaan. Hij nam echter niet genoeg tijd om de aanval uit te denken en ging zijn eigen stukken verdedigen. Evert maakte daar dankbaar gebruik van en wist een pion tot dame te promoveren, om zo de wedstrijd te winnen.