Koplopers maken geen fouten in jeugdcompetitie

Door Jerry

Het was weer een hele strijd. En extra spannend door een grote wesp die veel aandacht vroeg. Max wist ook die tegenstand neer te slaan! Max begon tegen Stijn met twee pionnen winst, Stijn gaf echter niet direct op en wist de stelling van Max te slechten. Max zag echter een mat-in-een als oplossing voor de druk en hij won daarmee.

Timo en Julian waren best aan elkaar gewaagd. Julian kwam een stuk voor te staan en gaf de partij daarna niet uit handen.

Rafi mocht tegen Victor spelen en daar had hij weinig moeite mee, even opvegen en klaar. Je kon bijna niet met je ogen knipperen zo snel ging de partij.

Jip speelde tegen Chris. Jip kwam 2 pionnen voor te staan en wist de partij netjes af te maken.

Quirine en Bram speelden een spannende partij. In het late eindspel stond Bram een toren voor, Quirine had daar tegenover echter 3 vrije pionnen en wist die goed te gebruiken door daarmee 2 dames terug te halen. Langzaam opschuiven met de Koning en dan mat, winst voor Quirine.

Roel en Ayrton gingen spiegelen, dat ging aardig wat zetten goed totdat Roel schaak gaf… maar na dat opgeheven te hebben ging Ayrton dat ook bij Roel doen…
Na enige tijd kwam er gelukkig wel wat variatie, het bleef spannend tot Ayrton zag dat het geen zin meer had en opgaf.

Finley mocht tegen Patrick en die was een maatje te groot. Redelijk vlot kon Patrick de stelling van Finnley oprollen en winnen.

Arjen en Evert begonnen gelijk op maar in het eindspel wat Arjen te sterk en won hij de partij.

Pepijn en Matteo leek lange tijd gelijk, waarbij Matteo een pion voor stond. Maar plotseling wist Matteo de partij naar zich toe te trekken en te winnen.