Leerlingen spelen gelijk tegen Meesters in Sinterklaassimultaan

Na vorig jaar te zijn verslagen door de Meesters, hebben de jeugdleden en hun hulp dit jaar gelijk gespeeld tegen de Meesters. In een gezellig simultaan hadden zowel de leerlingen als de meesters hulp ingeschakeld. Bij de leerlingen deden Gerben en verschillende ouders mee, bij de meesters Mark (3e sterkste speler van de club!).

De Meesters namen al snel een voorsprong en gingen er fanatiek tegenaan. Zo fanatiek dat er af en toe een stafpunt moest worden uitgedeeld. Dat maakte niet uit, want de Meesters leken op een mooie overwinning af te stevenen, toen ze 5 punten los stonden.

Maar richting het einde van de avond, sloegen de leerlingen terug, met een paar knappe overwinningen, zorgden ze dat het 18-17 werd en dat het laatste bord beslissend zou worden. Tommaso kreeg hulp van tenminste 6 andere leerlingen en kon zo Mark verslaan, waardoor de eindstand 18-18 werd. De Meesters waren daar alles behalve blij mee terwijl de leerlingen vol trots naar huis gingen.

Klik hier voor de foto’s. Originelen op te vragen bij Dirk.