Maar liefst 9 partijen bij IC senioren

De interne competitie van de senioren is stevig gegroeid. Zelfs met verschillende afwezigen, waren er nog 9 partijen.

De strijd om de eerste positie was tussen Daan en Matteo. Dit was een heftige strijd waar een aparte partijanalyse van op de site staat.

De meest verrassende uitslag van de avond was de overwinning van Rafi op Henry. Rafi liet zien met de witte stukken niet bang te zijn voor deze doorgewinterde schaker. Hij liet de goede zetten elkaar opvolgen en maakte goed gebruik van het extreem verdedigende spel van Henry. Toen Rafi al zijn stukken op de juiste plek had, brak Henry de stelling open en dat moest hij snel met een nederlaag bekopen.

Verder was er een zware strijd tussen Glory en Robin. Deze partij ging lang gelijk op, maar Glory had een beter positie van zijn toren, waardoor hij in het eindspel een paar pionnen op kon rapen en de winst kon pakken.

Drama ontstond in de wedstrijd tussen Dries en Wim. Wim ging vol voor de aanval en leek voor de mat te gaan. Zijn verdediging bevatte een gat. Dries pakte dit in eerste instantie niet aan en dat gaf Wim de mogelijkheid om zijn verdediging op orde te krijgen. Wim was echter geconcentreerd op de aanval en ging voor mat in 2. Maar dat gaf Dries een tweede kans om zelf mat in 2 te zetten en daarmee de overwinning te claimen.

Martin, Dirk, Joost, Max en Triuna wonnen hun partij.