Martin neemt koppositie over

Martin heeft de koppositie in de interne clubcompetitie veroverd. In een onderling duel met Dirk wist hij te winnen en staat nu 1 punt boven Dirk. Martin koos voor de Poolse opening en dat leverde een ongebruikelijke stelling. De partij ging lang gelijk op en nadat verschillende grote stukken waren afgeruild, stond het nog steeds gelijk. Martin wist echter een vrijpion te creëren die met een goedgeplaatste loper de overkant kon bereiken.

Jan versloeg Niels. In deze strategische partij kreeg hij één kans na een foutje van Niels. Jan pakte dit met beide handen aan en speelde de partij zeer solide uit. Eenzelfde partij was er tussen Timo en Dries. Timo pikte een pion op en won later nog een pion, wat voldoende was om de winst naar zich toe te trekken.

Er hing ook een verrassing in de lucht; Arjen speelde een goede partij tegen Joost. Arjen leek voordeel te hebben in de stelling en sloeg daarom tweemaal remise af. In het absolute eindspel maakte hij echter een foutje, waardoor zijn koning midden op het bord mat gezet kon worden.

Bij Robin en Mick ging het in de opening en het begin van het middenspel fout. Mick speelde tegen Daan en liet een offer toe. Het kostte hem een stuk, waarna hij opgaf. Even dacht hij dat hij het stuk wel had kunnen behouden, maar Daan liet zien dat het daarna heel snel gedwongen mat was.

Henry zette Robin onder druk, maar Robin verdedigde alles precies genoeg. Om onder de druk uit te spelen, wisselde hij twee zetten om. In plaats van eerst het paard weg te jagen, zette hij eerst zijn koning opzij. Het gaf Henry de kans om direct te winnen.

Bij Jerry en Joy was de partij erg aanvallend waar beide spelers stukken in de stelling van de tegenstander plaatsten en er veel materiaal aangevallen stond. Joy had de aanval iets sterker, waardoor ze een mooie overwinning kon behalen.

De partij tussen Wim en Michiel eindigde in een overwinning van Michiel, die richting het einde van de partij met een gelukje op voorsprong kwam.

Tot slot speelde Glory en Johan tegen elkaar. Johan had netjes een pion gewonnen en leek op weg naar een gewonnen eindspel. Glory ging alleen aanvallen op de koningstelling. Hij brak de stelling open en gaf het bewijs dat het goed was, waar Johan uitdagend om had gevraagd.