Niels wint strijd om de koppositie interne clubcompetitie

In de derde ronde speelde Niels met zwart tegen Matteo voor de eerste plek in de interne clubcompetitie. In het middenspel wist hij na een afruil met zijn paard Matteo’s stelling binnen te dringen en een kwaliteit te pakken. Die stond hij niet meer af.

Dirk kon nog op gelijke hoogte komen met Niels, maar speelde in een boeiende partij gelijk tegen Martin. Martin offerde een pion om met tempo daarna de partij te winnen, maar Dirk wist de verdediging sluitend te houden en de pion voorsprong vast te houden. Martin wikkelde daarna de stelling af zodat er naast de pionnen nog van beide spelers een dame en paard over bleven. Zonder direct winstplan, bood Dirk remise aan, dat Martin accepteerde.

Michiel veroverde de derde plek op de ranglijst door Robin te verslaan. In deze partij was het Michiel die het snelst zijn stukken bij de koning van de tegenstander kon krijgen en met een snelle aanval Robin mat kon zetten.

Henry speelde zijn eerste wedstrijd van het seizoen en dat werd een korte maar heftige partij tegen Rafi. Henry offerde een paard en Rafi dacht een mooie aanval op te bouwen, maar overzag dat Henry mat kon geven, wat hij direct deed.

Glory en Dries hadden ook een bijzondere partij. Glory dacht voor de snelle mat te gaan, maar Dries had één verdediging, die hij ook vond. Daarna waren er voor beide kansen om materiaal te winnen. Waar Dries niet durfde door te zetten, was het Glory die als eerste wel een kans pakte en er met de winst vandoor ging.

Julian wist van Wim te winnen door in het middenspel materiaal te winnen en dat niet meer weg te geven.

We hadden ook nog twee boeiende remises. Joost en Mick speelden gelijk. In een uiterst complexe stelling, wisten beide spelers aan het begin van het middenspel geen voortgang te maken en remise af te spreken. Ed en Timo speelden ook gelijk, maar dit was een partij die de hele avond duurde. Ed wist een kleine voorsprong op te bouwen, maar had nog niet de stelling om dat voordeel meteen in winst om te zetten. Timo bleef stug verdedigen, maar moest toezien dat Ed op voorsprong bleef. Aan het einde van de partij zag Timo een mogelijkheid om eeuwig schaak te geven en zo remise af te dwingen.