Punten voor externe teams

Deze week speelden drie teams extern. Woensdag speelde het tweede viertal tegen De Damrakkers. Een moeilijke partij waar Mick en Glory wonnen, Jerry verloor en Jan met een remise genoeg had om de overwinning te claimen.

Het A-team won ook; Julian en Matteo wisten te winnen, Arjen hield zijn op papier sterke tegenstander netjes remise. Max verloor helaas.

Tot slot het eerste viertal; dat speelde tegen Baarn gelijk. Het team kwam snel op achterstand nadat Dirk in de opening een blunder maakte en kon opgeven. Daan trok de stand gelijk door in de opening een gezonde pion voor te komen en die voorsprong heel knap en rustig uit te spelen. Niels zorgde ervoor dat het team op voorsprong kwam. Hij had daar wel wat geluk bij nodig, want zijn tegenstander zette zijn koning in een paardvork waardoor Niels een toren en de partij won.
Martin verloor zijn partij. Hij kwam wat minder uit de opening, maar vocht zich gaande weg naar een pionnetje voorsprong. Het kostte alleen teveel tijd waardoor hij in tijdnood een fout maakte waardoor zijn tegenstander direct won.