Remises bij 27e ronde interne clubcompetitie

Timo tegen Robin
In de opening wist Timo een pion voorsprong te krijgen. Nadat er wat stukken waren afgeruild stond de stelling vast en was er geen duidelijke manier om te winnen. Met een pion voorsprong maar een flinke tijdsachterstand en voor beide spelers weinig mogelijkheden werd uiteindelijk remise afgesproken.

Dirk tegen Niels
Deze wedstrijd is bepalend voor het kampioenschap. Niels is bijna zeker van de overwinning als hij niet verliest. Na een rommelige opening waar Dirk een paard blunderde, maar Niels het niet aannam, ontstond een solide partij van beide kanten. Dirk probeerde met het loperpaar de stelling te openen en de lopers te laten domineren. Niels probeerde de stelling gesloten te houden en met zijn paard de stelling stevig vast te houden.
Niels hield de stelling goed in bedwang met zijn paard en Dirk opende de stelling, het eindigde met een pion meer voor Niels, maar ongelijke lopers, waarna er remise werd afgesproken.

Pepijn tegen Dries
Pepijn begon met de kings gambit en dries stelde zich verdedigend op wat Pepijn een goede ontwikkeling gaf. Hiermee wist Pepijn een voorsprong van een pion te krijgen en de stelling te openen. Dries kwam met zijn dame een schaak geven waarna Pepijn met zijn dame verdedigde. Dries bracht zijn loper in voor de penning van de Dame op de koning. Pepijn wist nog 2 kleine stukken te winnen tussendoor en had slechts een 2 punten achterstand. Hij ging weer de aanval in en wist 2 pionnen te winnen met een grote aanval die daarna een vork op van de koning en dame gaf. Waarna Pepijn de laatste aanval kreeg met mat.

Wim tegen Julian.
De opening was voor Wim heel ongewoon. Eerst leek het erop dat Julian de koningsvleugel opengooide en de damevleugel gesloten hield. Plots viel Julian Wim zijn stukken met zijn dame aan, waarbij Wim zijn paard stond gepend. Daarop verloor Wim veel meer materiaal, waaronder door onoplettendheid van Wim ook zijn dame eraf ging, zodat winst voor Wim er niet meer in zat. Tenslotte had Julian nog flink wat zetten nodig om Wim mat te krijgen.