Ronde 24 interne clubcompetitie

Wim tegen Michiel 0-1
De partij begon heel agressief waarbij Wim al heel vlot met zijn dame de koningsstelling van Michiel aanviel, waardoor Michiel door  schaak zijn toren verloor. Michiel kwam ook met zijn dame aanzetten en wist ook Wim zijn toren te verschalken. Doordat de koningsvleugel van Wim helemaal open was, Kon Michiel ook Wim zijn toren veroveren met schaak.  Wim kon alleen zijn loper er nog tussen zetten, die door Michiel eraf werd geslagen, hetgeen direct mat tot gevolg had.

Dries tegen Julian
Dries begon met e4 en Julian speelde de caro-kann en er werden enkele pionnen in het centrum geruild. Nadat Julian kort rokeerde, ging Dries in de aanval met zijn paard op een ongedekte loper van Julian. Ondertussen stonden onze dames naast elkaar en verdedigde de aangevallen loper van Julian de dame van Julian. Julian sloeg de dame van Dries, Dries sloeg gelijk terug met zijn toren terwijl er een tussenzet was voor Dries. Als Dries eerst de loper van Julian had geslagen met schaak, kon hij daarna de dame slaan en had hij een stuk voor gestaan. Even later maakte Dries een fout door zichzelf in een penning te zetten. Julian kon druk zetten en Dries vond de juiste verdediging niet, wat een toren en even later een paard kostte. Julian ruilde daarna de laatste toren van Dries af en toen zag Dries in dat doorspelen geen zin meer had.

Martin tegen Matteo
Martin begon de partij met een glimlach op zijn gezicht en speelde e4. Echter was Matteo hier geweldig op voorbereid. Als Matteo de Caro-Kann speelt, veegt hij al zijn tegenstanders van het bord, alleen vond Matteo deze partij tegen Martin niet belangrijk genoeg om zijn uitmuntende openingstheorie te tonen. Daarom speelde Matteo e5 en de heren speelden de Ruy Lopez, Murphy defense, waarna Martin de hele partij te bang was om d4 te spelen, dus besloot Matteo zelf het centrum in te pikken door zijn d-pion naar d5 en daarna d4 te verzetten. Martin wou Matteo afleiden door hem 2 appelsapjes aan te bieden, maar dit werkte in zijn tegendeel, omdat Matteo hier alleen maar krachtiger van werd. Matteo zette de hele partij naar zijn rechterhand. Martin was hier niet blij mee en probeerde wat fratsen uit te halen, waarna hij een stuk blunderde en daarna een toren. Matteo had de climax bereikt en Martin liet zijn emoties de overmacht krijgen, waarna hij opgaf.

Pepijn tegen Daan
Pepijn begon de partij met e4 Daan die reageerde met e5 en later f5 wat Pepijn niet had verwacht Pepijn streed voor het centrum, maar liet helaas zijn pionnen achter en verloor deze. Daan pakte zijn kans en nam het iniatief over en dwong een ruil wat hem een paard zou winnen. Met het overmacht aan stukken ging Daan de aanval in en forceerde Pepijn naar een slechte stelling. Pepijn probeerde op het einde een radicale koningin offer te geven om de aanval te vermijden. Daan zag dit en vermeed het. Pepijn stond hierdoor mat in 2 en gaf op.