Ronde 25 Interne clubcompetitie

Matteo tegen Dirk
Matteo besloot in de opening liever niet tegen de Dutch Defence te willen spelen en ging voor e4. Hij koos ervoor geen pion te offeren, maar zijn goede loper te laten slaan tegen een paard. Daarna ontstond een complex steekspel waarbij Matteo op de koningsvleugel aanviel en Dirk tegenhield. Naarmate de partij vorderde, kwam Matteo steeds meer in tijdnood en moest hij wat gaan forceren. Dirk kon geduldig afwachten tot zijn kans voorbij kwam, om die vervolgens te pakken. Met geen makkelijke uitweg, ging Matteo door zijn vlag.

Eleonor tegen Wim
Eleonor begon direct aan te vallen met loper en paard. Wit stoomde met zijn paard direct door naar Wim zijn toren. Wim dacht met combinatie met paard en dame Eleonor mat te zetten, maar Eleonor sloeg Wim zijn paard weg. Nadat Wim lang gerokeerd had, zette hij loper en dame naast elkaar bij de koningsvleugel van Eleonor. Eleonor wist dit goed te verdedigen. Verderop in het spel sloeg Wim de toren met zijn dame eraf. Wim was alleen vergeten dat zijn dame niet meer door zijn loper gedekt stond, die prompt door Eleonor eraf werd geslagen. Wim had nog een mogelijkheid in gedachte om Eleonor mat te zetten met loper en toren, maar Wim had de matdreiging van Eleonor niet gezien. Met fatale gevolgen voor Wim.

Pepijn tegen Casper
In het begin ging het gelijk en veel stukken werden geruild. Toen kwam Casper een paar pionnen voor te staan. Uiteindelijk blunderde Casper mat in een.

Julian tegen Patrick
Julian begon met een flinke koningsaanval, nadat Patrick zijn g en h pionnen ver naar voren had gezet. Patrick wist de stelling goed te verdedigen en door een tegenaanval een paard te winnen. Deze voorsprong hield hij de rest van de partij vast, waarna Julian opgaf toen het 3 stukken tegen een toren werd.

Robin tegen Joy
Robin opent met e4, waarop Joy reageert met de caro-kann. Robin is hier niet bekend mee en ontwikkeld rustig verder maar komt vanwege een doorgeschoven pion veel ruimte tekort. Hierdoor kan Joy verder ontwikkelen terwijl Robin hier steeds meer moeite mee krijgt. Omdat de koningsvleugel helemaal vast staat voor wit, besluit Robin om lang te rokeren. Helaas blijkt dat niet de beste keuze omdat veel van de zwarte stukken al op de damesvleugel gericht staan. Hij kan daarna de aanval op de koning niet voldoende verdedigen, en geeft op vanwege onhoudbaar mat.

Henry tegen Arjen
Wit begon met e4, zwart maakte er een Siciliaan van. De stukken werden ontwikkeld. Zwart dacht een stuk te kunnen winnen door een penning op de diagonaal, maar wit pende zwarts loper aan de dame. Er werden stukken afgeruild. Wit had twee vrijpionnen, maar een slechte pionnen structuur op de andere vleugel. Zwart had een vrijpion in het centrum. Uiteindelijk werd het remise.