Ronde 26 Interne clubcompetitie

Johan tegen Mick  Remise
Na 28 zetten was alles , ja alles afgeruild en besloten de twee aanvallers tot remise.Er stonden alleen nog pionnen en een verdwaalde loper en paard op het bord. De beide koningen werden weer in de doos gedaan en de conclusie was dat twee partijen in de week genoeg voor ons was.

Simon tegen Wim
Direct in het begin ging Simon vol in de aanval. Nadat beide spelers een paard hadden afgeruild, Kwam Simon met een matdreiging welke door Wim met een paard werd tegengehouden. Hierop vile Simon met een pion dat paard aan, waarna Wim zijn paard de verkeerde kant op zette.  Dit had direct mat tot gevolg. Na slechts 10 zetten was het klaar.

Dries tegen Iris
Het was een leuke partij met 33 zetten, geen idee of dat veel is. Ik heb sowieso nog weinig idee van waar ik mee bezig ben op het bord. Dit is toch anders(en leuker) dan online. Dries was een serieuze en moeilijke tegenstander. Het was een leuke ervaring! Tot de volgende keer

Timo tegen Joy
Nadat een aantal stukken waren afgeruild verloor Timo zijn toren. Hierdoor leek hij niet meer te gaan winnen, maar hij wist met zijn laatste stukken nog net een mataanval uit te voeren waarmee hij toch nog de partij won.

Pepijn tegen Michiel
Pepijn begon al snel veel stukken te ruilen om daardoor zijn stukken te ontwikkelen. Michiel ging daarna de aanval in met zijn pionnen waarbij hij een gesloten positie kreeg. Na het ruilen van de pionnen werd het een toren eindspel, waarbij Pepijn het voor elkaar kreeg om de torens van Michiel vast te krijgen hierdoor creëerde hij een vrijpion deze gebruikte Pepijn om de torens af te ruilen. Waarna Michiel opgaf.

Jerry tegen Robin

De opening gaf weinig weg. Ook na het middenspel nog gelijk op, Robin bood remise aan. Met nog genoeg stukken op het bord nam Jerry dat niet aan. Een poging met de Dame de koningsstelling te slechten ging niet zo goed voor Jerry. Robin kon goed verdedigen en met de bijgehaalde torens en dame en een sprintpion werd het een tegenaanval die wel lukte.