Snelle eerste ronde van de interne clubcompetitie

Vrijdag werd de eerste ronde van de interne clubcompetitie gespeeld. Inderdaad! De competitie is van naam gewijzigd van interne seniorencompetitie naar interne clubcompetitie.

Daarnaast is het jeugdtempo aangepast naar 60 minuten + 10 seconden per zet en worden de 3 byes nu met kerst, met terugwerkende kracht uitgereikt.

De eerste ronde was een snelle ronde. De spelers waren duidelijk nog wat roestig na twee maanden zomerstop. Zo liet Wim zijn stelling onverdedigd, nadat hij de eerste dreiging van Daan had gepareerd. Daan liet zich dit geen twee keer zeggen en wist de stelling snel open te breken en de partij te winnen.

Matteo won van Jerry, die per ongeluk een stuk in liet staan. Ook Michiel won op een dergelijke manier van Eleonor. Voor Michiel een belangrijke overwinning. Hij is de eerste speler dit seizoen “een foto van teletekst kan maken”, ofwel bovenaan de ranglijst staat.

Mick won van Ed. In een stelling waar Mick wel het voordeel had, maar zeker nog niet gewonnen had, zag Ed geen voortgang meer en gaf hij op. Achteraf gezien waren er nog kansen voor eeuwig schaak.

Tot slot won Niels van Julian, Julian gaf een stuk weg en dat kon hij niet meer repareren.