Snelle partijen in de 10e ronde interne clubcompetitie

Met een extern team (3-1 gewonnen!) en een flinke afvaardiging naar de regionale finale van de Schaak-off (helaas geen finalisten), waren er minder partijen in de interne clubcompetitie. De vijf partijen waren veelal snel afgelopen.

Niels speelde met wit tegen Daan en speelde een gambiet. Daan nam het met beide handen aan, maar verdedigde daarna niet goed. Niels walste door de stelling heen en won snel de partij.

Dirk wist met zwart van Robin te winnen. Robin maakte zijn eigen stelling wat lastiger door lang te rokeren, waar het gevaar wat groter was, maar gaf snel op, nadat een blunder een dame tegen toren kostte.

Dries was geen partij voor Ed. Ed wist snel een stuk te winnen en voerde de druk netjes op, waardoor Dries alleen nog kon opgeven.

Jan won van Wim. Hij wist wat materiaal voor te komen staan en speelde dit heel behoudend en netjes uit.

Tot slot won Jerry van Henry. Henry had een licht voordeel, maar Jerry wist dat goed te verdedigen. In tijdnood ging het echter helemaal mis, waardoor Jerry een toren op kon rapen en Henry opgaf.