Eerste viertal speelt eerste wedstrijd gelijk

Het eerste viertal heeft zijn eerste wedstrijd, uit tegen Hoogland, gelijkgespeeld. Alle witspelers wonnen hun partij.
Daan zette snel de 1-0 op het bord. Hij speelde gewaagd en bood een toren, loper en pion tegen een dame. Zijn tegenstander ging er vol voor, maar vergat dat de rest van zijn stukken amper ontwikkeld waren. Effectief speelde Daan daardoor met een toren en loper meer en daar wist hij wel raad mee. Hij viel de zwarte koning aan en die moest snel opgeven.

Niels had een lastige partij. Zijn tegenstander wist Niels’ koning in het midden te houden en een vrij complexe stelling ontstond. Niels dacht een pion te gaan winnen, maar zijn tegenstander had een mataanval waardoor Niels direct kon opgeven.

Martin wist gebruik te maken van een paar fouten van zijn tegenstander om een hele mooie koningsaanval op te zetten. Dat bleek voldoende om de winst te pakken.

De laatste partij was die van Dirk. Hij kwam prima uit de opening en leek de aanval van zijn tegenstander goed op te vangen. Net op het moment dat het gevaar geweken leek, maakte hij een fout door een pion 2 in plaats van 1 veld op te spelen. De kansen keerden en Dirk verloor.