Snelschaakteam 4e bij SGS snelschaakkampioenschappen voor Clubteams

Zaterdag 11 november deed het HSG snelschaakteam mee bij de SGS Snelschaakkampioenschappen voor Clubteams. In de 2e groep deden Martin, Dirk, Gerben, Daan, Tim en Hester een gooi naar het podium.

De start was niet zo best. In de eerste ronde werd er nipt verloren, waar er flink meer in had gezeten. In de tweede ronde speelde het team tegen Amersfoort (de latere kampioen) die door een fout bij het doorgeven van de uitslagen tegen een team speelde dat had verloren.

Met 2 nederlagen sloeg de turbo echter aan. Van de overige 5 wedstrijden werden er 4 gewonnen en eindigde er 1 gelijk. Het bleek precies genoeg te zijn om 4e te worden en in de kampioenspoule mee te mogen doen. Het is een van de weinige gelegenheden dat een dubbel Zwitsers Gambiet zo goed uitpakte.

In de finalepoule waren er kansen op een podiumplek, maar het team wist het niet voor elkaar te krijgen. Het eindigde 4e van de 17, toch een uitstekende prestatie!

Topschutter van de dag was Daan met een indrukwekkende 8 uit 10 (met 6 uit 7 in de voorronde), gevolgd door Gerben (6.5 uit 10, ook met 6 uit 7 in de voorronde) en Hester met 5.5 uit 10.