Stappentoernooi 2022

Klik hier voor de foto’s

Na twee seizoenen was er vrijdag eindelijk weer een Stappentoernooi. Dit jaar werd er gestreden om stap 1, stap 2 en stap 4.

In Stap 4 was het duidelijk wie de sterkste was: Matteo won al zijn partijen. Timo werd tweede door van iedereen te winnen behalve van Matteo en Julian werd derde, door in de laatste wedstrijd van Pieter te winnen. Pieter kwam er goed voor te staan in deze partij, maar kon het niet op tijd afmaken, waardoor hij door zijn vlag ging.

Bij Stap 2 ging het ook tot de laatste partij. Evert had al zijn partijen gewonnen en moest nog tegen Gert spelen, die één verliespartij had. In deze laatste ronde ging Evert voor de overwinning en hij stond ook erg goed. Gert plaatste alleen een aanval op de in het midden geplaatste koning van Evert, die daarmee tegen een mat opliep. Op onderling resultaat werd Gert 1e, voor Evert. Thijs werd derde omdat hij van zowel Gert als Evert had verloren.

Bij stap 1 ging het tussen Jip en Bram die in de laatste ronde tegen elkaar speelden. Bram ging er uiteindelijk met de overwinning vandoor. Guo Nian werd derde.

Uitslag stap 4:
1. Matteo 5 punten