Volle bak bij eerste ronde IC senioren

De eerste ronde van de interne competitie van senioren was erg goed bezet. Er waren maar liefst 17 deelnemers.

Er waren direct een paar interessante partijen. Martin speelde met wit tegen Joost. Het werd een strategische en daarmee moeilijke partij waarbij het onduidelijk was wie er voordeel had. Na een avond lang strijden besloten de spelers het op remise te houden.

Daan speelde met wit tegen Johan. Johan speelde een paar onnauwkeurige zetten waardoor hij wat achter kwam in tempo. Daan maakte daar gretig gebruik van en voerde de druk op. Johan gaf door de druk een loper weg en gaf daarna de partij op.

Dries overkwam hetzelfde tegen Mick. Een paar onnauwkeurige zetten zorgde ervoor dat Mick een aanval op kon zetten die met mat eindigde.

Matteo en Julian maakten een mooi debuut bij de volwassenen. Matteo speelde tegen Robin en kwam erg goed uit de opening. Robin had teveel bedenktijd nodig om dit te repareren en verloor daardoor op het einde de partij. Julian had een mooie combinatie tegen Wim waar hij met een paard een vork zette tussen Wims koning en dame. Wim liet Julian ervoor werken, maar uiteindelijk wist de jeugdspeler de overwinning binnen te slepen.

Timo kon Eleonor niet verrassen. Eleonor was geconcentreerd en het kortere speeltempo lag hem duidelijk. Beide spelers kwamen gelijk uit de opening, maar Timo wist niet zo goed een vervolg te vinden. Eleonor maakte gebruik van de situatie, zette en mooie aanval op en rondde af met een fraaie mat.

Ed en Henry speelden een mooie partij. Ed leek met een torenoffer de partij naar zijn hand te zetten, maar Henry doorzag het en verdedigde goed. Een remise was daarna de logische uitslag.

Tot slot versloeg Michiel Gert. Dit was een ware blitzpartij waarbij beide spelers met de snelheid van het licht speelden. Michiel doorzag iets beter de aanvallen van Gert, die tijdens de aanvallen teveel materiaal verloor om nog te winnen. Michiel rondde de partij daarna netjes in zijn voordeel af.