Wit wint weer (bijna) alle partijen in interne clubcompetitie

Net zoals in de 6e ronde, waren er weer 9 partijen. Wit won er 7, er was één remise en één winst voor zwart.

Die winst voor zwart kwam op naam van Daan. Hij pakte in de opening een geofferde pion van Jan aan en besloot die niet terug te geven, maar te verdedigen. Een mooie partij was het gevolg waarbij Jan probeerde zijn pion terug te winnen en Daan er alles aan deed stukken te ruilen en zijn pion te verbeteren. Uiteindelijk wist hij de pion naar voren te schuiven en hem zo veilig te stellen. Dat was de opmaat voor de overwinning.

De remise werd knap door Timo behaald. Hij speelde met zwart tegen Joost en bleek een goede verdediging weten op te bouwen. Joost zag verschillende kansen, maar wist niet door Timo’s stelling heen te breken en moest daarom met remise genoegen nemen.

Dan de overwinningen voor wit:
Martin en Joy hadden gemakkelijke overwinningen, respectievelijk Glory en Dries maakten fouten die werden afgestraft, waardoor ze snel hun partijen wonnen. Johan had een ingewikkelde stelling tegen Ed, maar was een stevige aanval op de damevleugel aan het opbouwen. Hij won daarna de partij. Mick had weer een slachtoffer van zijn opening, maar speelde daarna iets te nonchalant. Jerry kwam terug, maar de pion achterstand werden er twee en daarna was er geen houden meer aan.

Niels won gemakkelijk van Michiel. Michiel staat hoog op de ranglijst naar een paar knappe overwinningen, maar Niels was echt een maatje te groot. In de opening ging het niet helemaal goed voor Michiel en Niels strafte dat genadeloos hard af.

Robin moest in het begin oppassen voor de koningsaanval van Wim, maar toen die eenmaal verdedigd was, was het Robins beurt om aan te vallen. Het leverde twee torens op en dat was ruim voldoende om de overwinning op te eisen.

Tot slot speelde Dirk met wit tegen Matteo. Beiden kwamen prima uit de opening, waarbij Matteo wat meer initiatief had. Dirk wachtte zijn kans af en wist in het middenspel de stelling open te breken en op voorsprong te komen. Met beide spelers in of richting tijdnood, werden er aan beide kanten fouten gemaakt. Dirk gaf eerst zijn voorsprong weg, waardoor een theoretisch remise eindspel ontstond, Matteo zag een loperlijn in absolute tijdnood over het hoofd wat hem een toren en de partij kostte.