Zestal ook te sterk voor Zutphen

Maandag 12 december reisde het zestal af naar Zutphen voor de derde ronde in de SOS competitie. Met twee ruime overwinningen was het vertrouwen goed. Dat bleek volkomen terecht.

Mick en Glory wisten snel 2-0 te noteren voor het team. Micks tegenstander dacht met een truc mat te gaan zetten, maar Mick doorzag het en won daarmee een loper. Voldoende om de winst naar zich toe te trekken. Glory won een kwaliteit en speelde dat vervolgens helemaal uit.

Daarna bleef het even stil, maar ineens stond het 5-0. Daan speelde risicovol, maar zijn tegenstander wist daar geen gebruik van te maken, waarop Daan hier en daar materiaal opraapte en won. Niels wist in een erg positionele stelling door te breken en won toen hij een pion ging laten promoveren. Dirk won nadat hij hier en daar een pion had gewonnen en het grote materiaal kon afruilen.

Met 5-0 op het bord kreeg Martin remise aangeboden. Het was een erg interessante partij met ongelijk materiaal waar beide spelers beter dachten te staan, maar met een lange terugreis voor de boeg, besloot Martin het aanbod aan te nemen.

Vrijdag 20 januari is de volgende wedstrijd tegen medekoploper BDSV. Deze wedstrijd kan beslissend zijn voor het kampioenschap.