Zestal wint thuiswedstrijd van Ons Genoegen

Vrijdag stond de tweede wedstrijd van het seizoen op het programma. Ons Genoegen kwam op bezoek.

Aan het eerste bord streed Martin tegen Joost. Deze partij begon net op gang te komen, toen een remise-aanbod werd gedaan en geaccepteerd. Hetzelfde gebeurde niet veel later bij de partij van Johan, waardoor deze twee spelers samen een punt binnenhaalden.

Ondertussen had Mick zijn partij gewonnen. Zijn tegenstander offerde op de koningsstelling van Mick, maar die gebruikte het gat om met een toren de koning van zijn tegenstander aan te vallen. Na een dameoffer van zijn tegenstander stond Mick royaal voor en gaf zijn tegenstander op.

Jerry viel in op bord zes en had een erg solide partij. Hij leek nooit in gevaar en wist 2 pionnen voorsprong te behalen. Die bracht hij moeiteloos naar de overkant, waarop zijn tegenstander op kon geven.

Daan trok de de overwinning over de streep. Ook hier werd er geofferd op de stelling van de Hoevelakense speler en ook Daan wist de druk te weerstaan. Met de voorsprong in de hand kon zijn tegenstander eigenlijk niet anders dan opgeven.

Tot slot verloor Dirk. Hij gaf in het middenspel een pion weg en kon die niet meer terugwinnen. De einduitslag was daardoor 4-2, een mooie overwinning!