Wit wint bijna alle partijen van de interne jeugdcompetitie

Zes van de zeven partijen werden vrijdag gewonnen door de witspeler.

Alleen Koen en Pieter speelde gelijk. Deze partij stond bol van de actie waarbij bij beide spelers veel stukken konden worden geslagen. Uiteindelijk ging er bijna niets van het bord af, maar besloten de spelers gelijkspel af te spreken. Koen kreeg daarmee 4 Reuzendoderpunten, waardoor hij de eerste plek weer overnam van Rafi.

Verder wonnen Timo en Max hun partij van respectievelijk Diederik en Evert op soortgelijke manier: hier en daar een pion winnen en aan het einde van de partij er gewoon een aantal over hebben die naar de overkant lopen.

Guo Nian, Victor en Matteo waren te sterk voor respectievelijk Chris, Quirine en Joyce. Het verschil op het bord was hier groot. Een onoplettendheid van de zwartspelers zorgde ervoor dat de witspelers een groot voordeel opbouwden en dat wisten ze uit te spelen.

De laatste partij was tussen Jip en Bram. Jip kwam materiaal voor te staan, maar Bram had mogelijkheden om terug te komen in de wedstrijd met een paardvork. Beide spelers zagen het niet, waardoor Jip een pion tot dame promoveerde en Bram vakkundig mat zette.