Zware strijd bij online schaakavond

Vrijdag was er zware strijd om de podiumplekken bij de online schaakavond. Joost en Fabian gingen het hele toernooi gelijk op, maar Fabian had zijn eerste partijen wat sneller gewonnen dan Joost, waardoor hij een wedstrijd extra speelde. Joost moest daarom de onderlinge partij winnen om kans te maken op de titel en dat deed hij ook. Toch stond Fabian nog 2 punten voor.

Joost zette de turbo aan en wist nog 3 overwinningen te behalen, Fabian kon nog maar 2 partijen winnen, waarmee beide spelers op 14 punten eindigden.

De strijd om de derde plek was net zo spannend. Matteo, Jerry, Timo en Gilead streden om deze plek. Uiteindelijk ging de strijd tussen Matteo en Jerry. Beide wonnen 4 van de 6 wedstrijden en speelden niet tegen elkaar: een gedeelde derde plek met 8 punten dus.