Zware strijd bij tweede ronde IC senioren

Bij de tweede ronde van de interne competitie maakten Robin en Ed er een zeer zware strijd van. Ed had een loper meer, maar Robin had twee en soms drie pionnen meer. Het werd een zware slag die tot zaterdag duurde. De vraag was of Robin snel genoeg met de pionnen naar de overkant kon marcheren, of dat Ed ze snel genoeg kon opruimen.

Uiteindelijk bleek de loper van Ed zo goed gepositioneerd te komen staan, dat Robin de aanval niet goed in kon zetten. Ed nam de tijd en ruimde netjes Robins pionnen op, om daarna de overwinning binnen te halen.

Martin en Henry maakten er ook een lastige partij van. Martin kwam alleen iets beter te staan en ging op pionnenjacht. Henry probeerde hetzelfde te doen, maar Martin was sneller en won daarop de partij.

Max speelde een goede partij tegen Dirk, maar vergiste zich in de manier waarop hij een zwakke d-pion wilde opruimen. Het kostte hem een loper en Dirk speelde dit voordeel daarna beheerst uit.

Verrassing van de avond was de overwinning van Matteo op Eleonor. Deze partij ging gelijk op, maar Matteo wist structureel wat voordeeltjes te pakken. Een mooi vorkje van Matteo maakte een abrupt einde aan de partij.

Daan speelde tegen Julian en nam een klein risico door zijn koning in het midden te laten staan en direct op de koning van Julian aan te gaan vallen. Julian doorzag het gevaar, maar zette niet snel genoeg zijn tegenaanval op. Daan kreeg het initiatief en kon een aanval opzetten die niet meer te stuiten was.

De partijen tussen Wim en Gert en Joost en Johan verliepen snel. Johan gaf een stuk weg, waardoor Joost snel won. Gert hief de verdediging van een paard op, waardoor Wim het kon slaan. Een aftrekschaak kostte Gert ook nog een dame en vrij snel daarna de partij.