Achttal verliest nipt van BSG

Maandag 15 januari was het achttal van BSG net iets te sterk voor het achttal van Hoevelaken, hoewel er kansen lagen op een beter resultaat.

Mick en Dirk waren snel klaar. Mick speelde een prima wedstrijd, maar vergistte zich en verloor meteen. Dirk wist snel te winnen. Hij kwam in het middenspel een loper tegen paard te staan waarbij hij onder druk stond van zijn tegenstander. Hij koos voor de aanval en wist zo de koning van zijn tegenstander op te sluiten en later netjes mat te zetten.

Niels wist zijn partij te winnen. Hij wist zijn tegenstander steeds verder onder druk te zetten, zonder materiaal te winnen. Toen mat niet meer te voorkomen was, gaf zijn tegenstander op.

Ramon verloor zijn partij. Hij kon in de opening en het middenspel goed meekomen, maar richting het eindspel wist zijn tegenstander zijn koning aan te vallen en mat te zetten.

Glory speelde gelijk; hij stond de hele partij onder druk, maar wist zich goed terug te vechten in de partij. Nadat hij in materiaal gelijk kwam te staan, bood hij, met nog weinig tijd op de klok remise aan.

Het zag er goed uit. Ruben had wat voordeel en kon zijn tegenstander in tijdnood tot fouten dwingen en winnen, wat betekende dat Martin en Daan maar een half punt nodig hadden om een matchresultaat op het bord te zetten.

Martin stond de hele partij goed, maar het was moeilijk om de juiste voortzetting te vinden. Zijn tegenstander bleef stug verdedigen, waardoor Martin ook in tijdnood kwam. Hij offerde materiaal voor mat, maar dat lukte niet en hij kon opgeven.

Daan kwam langzaam maar zeker voor te staan in de partij door pion na pion op te pikken. Hij wikkelde de partij daarna af, zodat hij nog één pion voorsprong had. In het eindspel blunderde hij echter de toren, waardoor hij verloor.

Een 3.5-4.5 nederlaag.