Achttal wint geflatteerd van Bennekom

Het achttal heeft vrijdag met 7-1 van Bennekom gewonnen. Waar de laatste twee wedstrijden wat teleurstellende resultaten opleverde, zat nu bijna alles mee.

Mick kwam prima uit de opening, stond vol op de aanval maar wist de winst niet te vinden. Hij speelde door en kreeg een pion voorsprong. De stelling bleek echter verdedigbaar voor zijn tegenstander, die prompt het verkeerde stuk aanraakte en kon opgeven.

Daan had een mooie en complexe aanvalspartij, zeer nauwkeurige verdediging werd gevraagd van zijn tegenstander en niet gevonden. Na een mooi offer wist Daan de partij naar zijn hand te zetten en te winnen.

Matteo wist in een complexe stelling en met nog weinig tijd op de klok een aanval te vinden die materiaal won en daarna de partij.

Wessel stond de hele partij onder druk en kwam daardoor ook in tijdnood. Toen de kruitdampen waren opgetrokken, kon hij echter een pion oprapen en daarna de stelling van zijn tegenstander binnenwandelen met de koning om de partij alsnog te winnen.

Martin werd in de opening flink naar achteren gedrukt en leek een moeilijke avond te krijgen, maar zijn tegenstander maakte een fout en Martin kon de partij overnemen om alsnog te winnen.

Niels was in zijn nopjes; hij kon een stuk offeren en dat kon niet fout zijn. Zijn tegenstander had het echter ook gezien en wist zijn koning onverwacht als verdediger in te schakelen, waardoor Niels ineens helemaal niets had. Hij bleef kalm, de druk op de stelling houden en was zuinig met zijn overgebleven materiaal. Uiteindelijk wist zijn tegenstander de verdediging niet vol te houden.

Dirk kreeg eerst een theoretisch pionoffer en daarna een paard tegen 2 pionnen cadeau. Hij pakte dat graag aan en ging verdedigen. Zijn tegenstander had na de offers de kritieke voortzetting niet gevonden, waardoor Dirk de aanval makkelijk kon tegenhouden, stukken kon ruilen en daarna met een pion doorlopen.

Glory verloor zijn partij, hij maakte een fout waardoor hij materiaal verloor en daarna de partij.