Interne clubcompetitie 3 mei

Met vakanties en een externe wedstrijd, waren er maar een paar wedstrijden voor de interne clubcompetitie. Er werd 1 verslag ingeleverd:

Wim tegen Casper:

De partij begon gebruikelijk met e2-e4 e7-e5,Lc4 en f7-f5. Daarna kwamen de paarden tevoorschijn. Nadat Casper d5 had gespeeld voerde Wim een lange rokade uit zodat zijn toren tegenover Casper zijn dame kwam, waardoor de pion, die Wim zijn loper kon slaan gepend kwam te staan. Op gegeven moment zette Casper zijn dame opzij, met de bedoeling Wim zijn paard te slaan., waarop Wim zijn loper erachter zette. Even later zette Wim zijn paard aan de kant, zodat Casper zijn dame stond aangevallen. Casper zette daarop zijn dame op b5, waardoor voor Wim de weg vrij kwam om zijn dame op e7 te zetten met een mat tot gevolg. En Wim mag weer een overwinning op zijn palmares vermelden.