Daan wint clash der titelkandidaten

Vrijdag stond voor de tweede keer een clash van de titelkandidaten op het programma. Dit keer speelde Dirk met wit tegen Daan. Daan kwam uitstekend uit de opening en wachtte rustig op zijn kans. Die kreeg hij en hij won een pion. De stelling van Dirk werd langzaam moeilijker te verdedigen. Hij koos daarom voor een aanval op Daans koning. Die kreeg wel wat tractie, maar Daan verdedigde goed en kon de aanval afwenden nadat Dirk een paard offerde voor een verlenging van de aanval.

Verder won Max van Jerry. Deze partij ging lang gelijk op, maar Max maakte gebruik van een paar zwaktes in de stelling van Jerry om een pion te pakken en daarna de partij.

Matteo won snel van Timo. Er ging in de opening iets mis, waardoor Timo ineens mat stond.

Robin won van Gert. Robin opende solide en Gert had prima tegenspel, totdat hij zijn dame weggaf. Robin speelde het daarna soepel uit.

Tot slot won Johan van Dries. Ook in deze partij startte de underdog prima, maar moest hij het later in het spel afleggen tegen de meer ervaren speler. Johan won de partij.