Derde viertal verliest nipt van BDSV

In de revanche van ruim twee weken geleden, moest het derde viertal vrijdag nipt het onderspit delven tegen BDSV.

Dries was als eerste klaar en verloor van Hans. Hans was gebrand op een overwinning, nadat hij de vorige wedstrijd niet goed had gespeeld. Beide spelers kwamen prima uit de opening, maar Dries liet eerst op f3 zijn paard slaan waardoor hij een gat in zijn koningsstelling had. Hans blunderde daarna met g6, maar Dries greep dit niet aan. Hans kon daardoor de aanval zoeken en de dame van Dries winnen. Kort daarna was het gedaan en stond Hoevelaken 0-1 achter.

Ook Ed wist geen punt te behalen. In een moeilijke partij verloor hij materiaal en dat liet zijn tegenstander Richard niet meer los. Met 0-2 op de borden was een herhaling van de vorige wedstrijd prima mogelijk.

Zeker omdat Henry een uitstekende partij had tegen Kees. Met een mooie aanval en volop druk wist Henry materiaal te winnen en de partij.

Het hing daarmee op Jerry die in zijn partij tegen Johan een pion achter kwam, maar in het middenspel terug vocht naar een pion voorsprong. Maar met een loper en een pion tegen een paard, was een overwinning niet meer mogelijk, Johan offerde het paard tegen de pion en toen was er onvoldoende materiaal om nog te winnen.

BDSV nam daarmee de volle punten terug naar Barneveld.