Eerste viertal speelt weer gelijk, nu tegen ZZC

Maandag heeft het eerste viertal voor de derde maal dit seizoen een gelijkspel behaald. Het werd bij ZZC 2-2. Martin en Niels wisten te winnen. Martin had de hele partij een comfortabele positie waarin hij steeds het initiatief had. Hij strafte een foutje van zijn tegenstander direct af en speelde het daarna zeer zorgvuldig uit.

Ook Niels had een comfortabele partij, maar het was moeilijk om de juiste voortzetting te vinden om de winst te behalen. Niels rekende de varianten zorgvuldig door en wist langzaam maar zeker zijn overwicht in voorsprong om te zetten en vervolgens de partij te winnen.

Minder verging het Glory en Dirk. Glory maakte een fout in de opening en kwam daar niet meer van terug. Dirk liet een offer toe in zijn stelling, liep er vervolgens wonderbaarlijk uit, maar speelde daarna niet zorgvuldig genoeg, waardoor zijn tegenstander alsnog ruim voor kwam te staan. Een torenblunder beƫindigde de partij.