Eerste viertal verliest van DBC

Het eerste viertal heeft zijn tweede wedstrijd van het seizoen verloren van DBC. Het team kwam een half punt tekort.

Daan was vlot klaar; hij speelde niet zo goed en zijn tegenstander wist daar volop van te profiteren en niet veel later had hij gewonnen.

Niels kwam in een positionele stelling niet verder dan remise. In de analyse bleek hij een mooie kans op een overwinning te hebben laten liggen.

Bij Dirk ging het precies andersom dan in de wedstrijd tegen Hoogland: hij kwam beroerd uit de opening, maar zijn tegenstander wist het positionele voordeel niet om te zetten in voorsprong in materiaal. Langzaam maar zeker raakten de ideeen van zijn tegenstander op en kon Dirk zijn stelling verbeteren. Het leidde tot een offer van zijn tegenstander om meer materiaalverlies te voorkomen, waarna Dirk de partij netjes uitspeelde.

Martin verloor een hele lastige partij, waar hij lang goed stond en ook een pion voor kwam te staan. Bij het ingaan van het eindspel had hij nog één mogelijkheid om een goede stelling over te houden. Hij vond het niet en verloor de partij.