Fabian de sterkte op jeugdschaakavond

Fabian (BDSV) wist weer de jeugdschaakavond te winnen. Cadeau kreeg hij het alleen niet. Jerry wist zijn eerste winstreak te onderbreken, maar op het einde van het toernooi ging Fabian helemaal los en wist hij 7 partijen achter elkaar te winnen.

De strijd om de tweede plek was bijzonder spannend. Jerry, Jeroen (PSV DoDo), Thijs, Wim en Max streden tot de laatste seconden om de tweede plek. In het begin leek er niets aan de hand voor Jerry en Wim, die hun tegenstanders achter elkaar oprolden. Maar een overwinning van Max, nadat hij een toren van Jerry netjes had ingesloten, gooide roet in het eten. Max was trouwens bijna door zijn tijd gegaan, maar wist net op tijd mat te zetten.

Fabian en Jeroen wisten met mooie partijen Wim van het scoren te houden.

Thijs was goed bezig en won twee partijen van Julian, maar wist geen winstreak te maken om bonuspunten te scoren. Jeroen kwam wat laat op gang, maar wist met wel de nodige punten te scoren.

Dus wie werd er dan tweede? De strijd ging tussen Max en Jerry. Max moest een resultaat halen om de tweede plek op te eisen. De strijd was erg spannend, maar Max redde het niet om voor het verstrijken van het uur het resultaat te scoren. Jerry werd dus tweede, voor Max.

Thijs werd 1 puntje daarachter vierde, gevolgd door Jeroen en Wim.