Grote krachtsverschillen bij 7e ronde jeugdcompetitie

De zevende ronde werd gekenmerkt door grote krachtsverschillen. De stap 4 jeugdspelers werden allemaal gekoppeld aan speler uit lagere stappen en dat krachtsverschil was erg duidelijk.

Matteo, Julian, Pieter en Rafi wisten eenvoudig te winnen van respectievelijk Evert, Victor, Guo Nian en Koen.

Evert speelde erg aanvallend tegen Matteo en die begreep dat even uit de losse pols terugspelen gevaarlijk zou zijn. Matteo dacht daarom goed na en wist de aanval van Evert netjes te pareren en materiaal te winnen. Het bleek genoeg voor de overwinning. Ook Pieter moest goed opletten, want Guo Nian speelde goed, maar niet goed genoeg om het Pieter echt lastig te maken.

Joyce en Thijs speelden tegen respectievelijk Finnley en Ayrton. Ook hier kwam het verschil in ervaring snel naar boven. Joyce en Thijs wisten hun partij gemakkelijk te winnen.

Tot slot was er de partij tussen Bram en Roel. Bram had hier duidelijk het beste van de partij en wist een grote voorsprong in materiaal op te bouwen. Bij de allerlaatste zetten ging het echter mis. Roel had alleen nog de koning en Bram bracht zijn stukken in stelling om mat te gaan zetten. Toen bleek Roel echter geen velden meer voor zijn koning te hebben en niet schaak te staan. Het bleek een pat stelling te zijn en daarmee werd de partij remise.