Interne clubcompetitie: Niels aan kop, voor Matteo en Dirk

Julian tegen Pepijn 0-1
Julian speelde d4 en Pepijn speelde gelijk de Englund gambit. Julian ontwikkelde zijn stukken. Er kwam een gevecht om het centrum en Julian ging voor een open lijn en offerde zijn paard. Waarna wat ruilen had Pepijn de aanval overgenomen en viel met zijn torens de achterste lijn van Julian binnen. Hier stond Pepijn een paard voor en gebruikte hem op ook de laatste loper van Julian weg te halen. Hierna was simpel schaakmat dreigen, waarna Julian opgaf.

Daan tegen Matteo 0-1
Daan speelde de giuoco piano game: een agressieve opening voor wit. Daan offerde een pion op, zodat hij als eerst kon rokeren en zijn toren met schaak op de open e-lijn kon zetten. Matteo wist dit echter mooi te verdedigen. Doormiddel van de open g-lijn en het loperpaar wist Matteo een koningsaanval te beginnen. Daan gebruikte twee zetten met zijn dame om een pion te winnen aan de andere kant van het bord. Matteo benutte deze tijd goed door een mataanval op te zetten. Daan wist dit niet te verdedigen en gaf op.

Arjen tegen Bryan 1-0
Arjen speelde e4 en Bryan antwoorde met c5. Een Siciliaanse partij dus. Alle stukken werden ontwikkeld en beide kanten hadden kansen. Naar een onvoorzichtige zet van Bryan kon Arjen met een Dame-toren batterij een gratis pion verschalken. De dames en een stel torens werden daarbij afgeruild. Arjen kon via deze open lijn infiltreren. Bryans stukken konden niet veel kanten op. Naar wat geschuif met toren een paard wist Arjen nog een pion te winnen. Hierna werd er verder afgeruild. Beide kanten hadden nog een paard over en Arjen had twee pionnen extra. Na nog wat geschuif met koning en paard vielen de laatste pionnen van Bryan ook. Toen haalde Arjen een dame en zette mat.

Mick tegen Niels 0-1
Mick en Niels speelden een Tartakower Caro Kann. Na een zet of 10 bereidde Niels een thematisch offer voor op h3. Mick zag dit gevaar, maar dacht dat hij altijd kon kiezen om eerst wat af te ruilen en er vervolgens te weinig materiaal voor mat zou zijn. Hij vergat echter de ruil te maken.  Dit zorgde ervoor dat Niels zijn paard erbij kon brengen en flink materiaal won. Beide spelers dachten in eerste instantie dat Mick gelijk had dat hij met de ruil een remise had gehad, al sprak de computer dit achteraf tegen en had zelfs met slechts drie stukken Niels’ aanval kunnen werken. Met dame en pion tegen stuk en toren wist Niels snel meer materiaal te winnen door de slechte positie van Micks koning, en Mick moest opgeven.

Jerry tegen Ruben 0-1
Jerry opende met e4, Ruben opent met g6. Vroeg in de partij gingen de dames van het bord. Vanuit de opening wist Ruben een pion te winnen. Zo kon hij doorbouwen met zijn lopers. Nadat Jerry 2x met zijn toren op de A kant geforceerd een zet moest spelen lag het initiatief bij Ruben. Die wist zo nog 2 pionnen te winnen van Jerry. Nadat Ruben rokeerde had Jerry nog wat tegenspel aan de konings kant. Maar na het afruilen van alle stukken had Ruben 2 extra pionnen in het eindspel die Jerry niet kon afstoppen.

Martin tegen Paul 1-0
Paul besloot voor een agressieve verdediging te gaan. Na e4 – e5, d4 – d5, e5 door wit, volgende ook snel f5 en c5. Een centrum als een huis, maar Martin kon met een paard achter de linie komen en een Toren te winnen. Paul vond dit wel prima. Hij koos vol voor de tegenaanval. Niet onverdienstelijk, want hij kreeg een mooie stelling en won 3 pionnen terug waaronder beide centrumpionnen. Martin kon in het middenspel toch zijn stukken steeds beter activeren. Nadat er enkele lichte stukken werden geruild bleef er toch een toren voor Martin over. Die bleek te sterk en toen de pionnen vielen moest Paul zich gewonnen geven.

Wim tegen Dries 0-1
De eerste zetten leverde na 6 zetten een compleet symmetrisch beeld op. Daarna gaf Wim een loper weg door Dries schaak te zetten, zodat hij niet meer kon rokeren. Wim dacht op de overwinning af te stevenen, maar naarmate da partij vorderde wist Dries steeds beter te verdedigen. Uiteindelijk wist Dries Wim zijn dame te pennen. Daarna was het snel  bekeken. Wim kreeg een mat om zin oren.

Timo tegen Jan 1-0
Het was een gesloten partij. Uiteindelijk besliste Timo de partij met een overwicht op de c-lijn. Ook doordat de witte loper actiever stond dan de zwarte loper.

Dirk tegen Wessel 1-0
In een Engelse partij kreeg Dirk de eerste kans op een mooie stelling. Het plan was om een vrijpion op de damevleugel te creëren. De uitvoering liet echter te wensen over, waardoor Wessel een pion kon winnen en in een mooie stelling terecht kwam.

In het middenspel maakte Wessel een aftrekaanval om een stuk te winnen. Hij offerde een paard voor een toren, maar kwam erachter dat daarna beide lopers aangevallen stonden, waardoor hij er één moest opgeven. Meteen gelijke stand, wist Wessel weer een pion te pakken tegen het loperpaar. Een spannend eindspel volgde waarbij Wessel met een pion probeerde te promoveren en Dirk het net tegen wist te houden.

Inmiddels in zware tijdnood, wist Wessel niet meer de juiste zetten te vinden en kon Dirk winnen.