Jeugdspelers scoren bij zaterdagtoernooien

Zaterdag waren er jeugdspelers bij twee toernooien. Er werd flink gescoord.

GP Hoogland

In Hoogland werd de jaarlijkse Grand Prix door de plaatselijke schaakvereniging georganiseerd. Een super gezellig toernooi met dit jaar meer dan 160 deelnemers.
Matteo, Julian, Noah Vandeputte, Diederik en Thijs deden mee.

Noah had vorig jaar al aan een toernooi meegedaan en werd daarom wat lager ingedeeld dat Matteo en Julian. Dat deed Noah’s tegenstanders geen goed. Hij was met overmacht de sterkste van de groep en won al zijn partijen.

Bij Julian en Matteo ging het ongeveer net zo goed. Zij wonnen 6 partijen, dat was voor Julian ruim voldoende voor de eerste plek en voor Matteo net voldoende.

Diederik werd een groep lager ingedeeld als Noah en ondanks de sterke tegenstand, wist hij gewoon 5 partijen te winnen. Daarmee werd hij derde. Ook een knappe prestatie.

Tot slot had Thijs een zware middag. Hij werd ingedeeld in een sterke groep (veel schoolschakers en een talent van een grote vereniging). Hij won nog wel 2 partijen wat een prima resultaat is voor zijn eerste toernooi in zijn eerste seizoen op de club!

Vechtstreek Toernooi

Jelle deed mee in met het Vechtstreektoernooi, in het hartje van Utrecht. Ook hier werd in groepen van 8 gestreden om de prijzen. Jelle werd knap derde in zijn groep.

V.l.n.r. Matteo, Diederik, Noah en Julian