Moeizaam gelijkspel Hoevelakens zestal

Vrijdag 17 februari wist het zestal geen voorschot te nemen op de titel. Een lastige wedstrijd tegen VSG uit Ermelo eindigde in 3-3, waarbij er eerder kans op een nederlaag was, dan een overwinning.

De wedstrijd begon met twee snelle remises. Mick en Joost kwamen in vervelende stellingen terecht en besloten al het gevaar uit de weg te gaan en voor remise te gaan.

Niels had op bord 3 zijn avond niet. Hij raakte materiaal kwijt en wist dat niet meer terug te veroveren. Een nederlaag volgde.

Daan compenseerde dit door in een comfortabele stelling druk te blijven houden op de stelling van de tegenstander. Uiteindelijk brak die en wist Daan met een combinatie materiaal en de partij te winnen.

Blijven Martin en Dirk over. Beide hadden een lastige partij tegen goedspelende tegenstanders. Dirk stond lang onder druk, kreeg een paar kansjes, maar koos voor de veilige varianten, waardoor hij in tijdsnood een lastige stelling moest verdedigen. Dat lukte omdat zijn tegenstander zijn kansen liet liggen.

Martin kon daardoor gerust ook remise nemen om de wedstrijd in 3-3 te laten eindigen. Hij leek wat kansjes te hebben, maar uiteindelijk verdedigde zijn tegenstander sterk en moest hij ook vechten voor remise.

Het team staat nu 1 matchpunt voor op Denk en Zet met nog 2 wedstrijden te gaan. De eerstvolgende wedstrijd is 14 maart uit tegen PSV Dodo (Putten).