Strijd om de eerste plaats tijdens 17e ronde seniorencompetitie

In de 17e ronde van de competitie speelde Daan met wit tegen Martin. Martin stond eerste met 2 punten voorsprong op Daan en dus was dit een strijd om de koppositie. Daan opende met wit agressief en Martin pakte een pion voorsprong. Dit gambiet geeft wit veel aanval en het draaide er dus om of Daan door de verdediging kon breken en of Martin de verdediging sluitend hield. Van de zijkant zag het er allemaal veel te complex uit en beide spelers hadden zich goed voorbereid.

Uiteindelijk verdedigde Martin goed genoeg om ook nog een toren tegen twee stukken te ruilen en langzaam maar zeker de partij in zijn voordeel te draaien. Daan ging nog een keer vol gas in de aanval, maar Martin pareerde en wist mat te geven. Met deze overwinning slaat hij de aanval op de eerste plek af en verwijst Daan naar 6 punten achterstand.

Dirk kon hierdoor de tweede plek overnemen, maar hij moest daarvoor winnen van Mick. Dat werd een taaie strijd, maar Mick gaf een pion weg en ging daarna voor een truc die niet kon, waarop Dirk de partij won.

Triuna en Glory hadden ook een spannende partij. Triuna kwam in materiaal voor te staan, maar Glory had flink wat compensatie in stelling. Triuna’s verdediging hield geen stand en Glory kon de overwinning opeisen.

Joy wist te winnen van Dries. In een gelijk opgaande strijd was het Dries die de eerste fout maakte en vervolgens geen kans meer kreeg om dat goed te maken. Een mooie overwinning van Joy.

Max en Julian hielden het spannend tot het einde. Max had een dame en een pion, tegen alleen een dame van Julian. Een uiterst moeilijke stelling, waarbij Julian bij het kleinste foutje direct verloren stond. Max probeerde uit alle macht om de partij te winnen, maar uiteindelijk wist Julian de pion te slaan en remise af te dwingen.

Verder wonnen Timo en Matteo hun partijen tegen respectievelijk Michiel en Rafi.