Twaalfde ronde interne competitie erg rustig

Met kerst op komst, een aantal zieken en verschillende externe wedstrijden, was het vrijdag erg rustig op de schaakvereniging.

Bij de interne jeugdcompetitie hadden we 6 wedstrijden. Julian speelde tegen Stijn en was duidelijk te sterk. Ook Thijs wist zijn partij tegen Quirine om te zetten in een overwinning.

Jip zorgde bijna voor een verrassing. Hij speelde goed tegen Joyce en kwam met een mooie penning een dame tegen toren voor te staan. Joyce gaf alleen niet op en wist haar achterstand weer goed te maken en uiteindelijk te winnen.

Vince wist een verrassing neer te zetten door van Victor te winnen. Het was wat onrustig waardoor Vince op voorsprong kwam, toen eenmaal de rust terugkwam, kwam ook Victor terug in de wedstrijd, maar het was net niet genoeg om er nog met de winst vandoor te gaan.

Tot slot wisten Victor en Chris hun partijen te winnen.

Bij de interne clubcompetitie was het ook rustig met 2 partijen; Robin won na een lange partij van Michiel. Lang ging het gelijk op en uiteindelijk was het een foutje van Michiel die Robin de partij kon laten winnen.

Verder deed Dirk goede zaken in het klassement door nummer 2 Niels te verslaan. In het eindspel dacht Niels een pion te gaan winnen, maar hij overzag een penning, waardoor hij zijn plan niet door kon laten gaan. Het betekende een pion winst voor Dirk. Die speelde dat vervolgens rustig uit en pakte de overwinning.