Tweede viertal kampioen in regionale competitie

Het tweede viertal is vrijdag 26 mei kampioen geworden in de 2e klasse A van de regionale competitie. Mick Schilder, Glory van Dorsten, Johan van Pel en Joy van Dorsten wonnen de kampioenswedstrijd tegen V&O 2 in stijl met 4-0.

Het bleef daarmee het tweede team van de Larense Schaakclub met 1 matchpunt voor. De competitie kenmerkte dat de top 3 van elkaar wist te winnen, daarom ging het om de partijen tegen de andere teams. Het Hoevelakense team wist die allemaal te winnen. Laren en Denk en Zet speelden respectievelijk 1 en twee van deze partijen gelijk.

De wedstrijd zelf was erg eenzijdig. Tegenstander V&O 2 was op papier en in de praktijk veel te zwak voor het Hoevelakense team, dat na een uur al met 3-0 voorstond en niet veel later de partij met 4-0 beƫindigde. Daarna konden de festiviteiten losbarsten.