Veel Reuzendoderpunten gescoord in de 8e ronde seniorencompetitie

Hoewel het zestal extern speelde, leverde de achtste ronde toch veel spektakel op. Julian verwoordde dat als volgt: Er zijn nog geen echte pro’s dan meer over om tegen te spelen. Legendarische laatste woorden.

Max speelde namelijk met wit tegen Joost. Joost leek echter zijn dag niet te hebben, mede veroorzaakt door het jeugdtempo. De partij ontwikkelde in een moeilijke strategische stelling met de dames van het bord, maar waarbij Max een betere positie kreeg. Zoiets dan converteren naar de winst, is moeilijk en dat bleek. Over en weer wees de computer betere zetten aan, maar aan het einde van het verhaal, wist Max met een aftrekschaak een stuk te winnen. Joost gaf de strijd op toen mat onvermijdbaar was.

Julian zelf mocht tegen Henry (nummer 4 van vorig jaar). Ook hier was het jeugdtempo in het voordeel van de jeugdspeler. Henry leek een betere positie op het bord te hebben, maar nam remise aan toen hij in tijdnood terecht kwam.

Verder zette Matteo een klein foutje bij de jeugdcompetitie recht, door bij de senioren te winnen van Jerry en daar ook flink wat reuzendoderpunten mee te scoren.

In de Reuzendodercompetitie betekent dit dat Max de eerste positie heeft overgenomen met 17 punten. Tweede staat Matteo met 14 punten en Rafi staat derde met 12 punten.

Verder wist Wim te winnen van Joy, won Glory van Rafi, versloeg Robin Dries en speelden Triuna en Ed gelijk.