Verslag ic jeugd 10 november 2023

Het was een rustige avond. De meeste partijen waren vlot afgerond.

Een partij die wat langer duurde was die van Matteo tegen Arjen. Dat ging een tijd gelijk op maar in het eind maakte Arjen toch een foutje en daar wist Matteo gelijk gebruik van te maken.

Guo Nian mocht tegen Raphael. Raphael speelde zijn laatste partij dit seizoen vanwege andere prioriteiten maar deze partij sloot hij netjes af, hij wist voldoende stukken van Guo Nian op te pakken en won de partij.

Stijn speelse tegen Jip en won makkelijk.

Khynan speelde tegen Timo. Timo moest goed opletten maar dat deed hij ook en hij wist de partij te winnen.

Chris speelde tegen Joyce. Joyce liet duidelijk zien dat ze sterker is en won de partij.

Pepijn speelde tegen Julian. Dat ging een tijd gelijk op. In het eindspel hadden ze allebei hun dame nog. Jammer genoeg raakte Pepijn die toch kwijt en met die overmacht won Julian met gemakt, Pepijn gaf het op.Evert speelde tegen Patrick. Evert stond even een kwaliteit voor, Patrick wisselde die rol en stond ook even voor. In het eindspel stonden ze weer min-of-meer gelijk, tot Evert zijn Dame kwijtraakte. Patrick speelde daarna rustig alles uit en won de partij.

Thijs speelde tegen Anir. Vaak zit Thijs wat te dromen bij de partij maar deze keer niet. Hij begon met een toren te pakken en rolde daarna de stukken van Anir op. Thijs won de partij.

Skylar was te sterk voor Bram.

Youssef mocht tegen Boaz. Dat leek gelijk op te gaan maar Youssef speelde toch iets sterke en wist de partij te winnen.

Ezra speelde tegen Roel. Dat was best spannend omdat ze allebei enkele keren verzuimden te promoveren, beide zagen ze geen kans om en te promoveren en het stuk te behouden. Met alleen nog een pion tegen een paard werd de pion uiteindelijk ook geslagen, en met alleen een paard lukt het niet om schaakmat te zetten, dus remise.